Interne links & SEO waarde
tips voor een hogere positie in Google met interne links
Wist u dat Google kijkt naar de interne links op uw webpagina’s? Sterker nog Google hecht er veel waarde aan. Dit komt omdat Google deze links als gebruiksvriendelijk ervaart en Google linkjes van bijvoorbeeld de hoofdpagina naar een andere pagina bijhoud met een punten systeem. Dus als u uw website goed wilt optimaliseren om hoog in Google te scoren raden wij u aan om interne linkjes op uw webpagina’s te gebruiken.
Daarbij kunt u met interne links de ene pagina meer waarde geven dan de ander. Dit komt omdat Google de linkjes op uw homepagina allemaal ziet. En als uw website bijvoorbeeld een score van 12 heeft en u heeft 12 linkjes op uw homepagina betekent dit dat elk linkje een pagina score van 1 krijgt. Zet u op deze pagina’s weer 10 linkjes dat betekent dat de linkjes naar deze pagina’s een score van 0,1 punten hebben. Zo kunt u de belangrijke pagina’s onderscheiden van de minder belangrijke pagina’s. Daarbij rankt Google je belangrijke pagina’s ook hoger op deze manier. Dus de pagina’s waar u gevonden op wilt worden komen hoog in Google te staan.
Zeer gebruiksvriendelijke interne links
Om het voor bezoekers van uw website makkelijker te maken kunt u anchor links gebruiken. Maar wat is een anchor link nou precies? Een anchor link is een interne link die naar dezelfde webpagina lijdt. Als u op deze link drukt scrollt de website automatisch naar beneden of naar boven naar het plekje waar de anchor link zich op heeft gericht. Deze vorm van linkjes zijn ook weer belangrijk voor Google. Dit komt omdat Google uw SEO website ervaart als gebruiksvriendelijk en u hierdoor een hogere SEO waarde krijgt, wat er weer voor zorgt dat u hoger in Google komt te staan.